Friday, November 21, 2008

Jaaaa, vintern är här!

Så här ser det ut ute på gården

Och mina överlevande pelargoner har fått vintertäcke

Inne från fönstret skymtar flingorna

På väg hem från tentan möttes vi av den här synen

Som jag längtat och hoppats och önskat mig en riktig vinter. Jag älskar hösten och alla eldsprakande färger men åh en vit vinter, det är något alldeles speciellt när första snön faller. Jag vet att jag bor i Skåne och att snön förmodligen är borta redan i morgonbitti men det gör inget för idag har det snöat hela dagen, taken är vita, bilarnas rutor täckta av is och snön är fortfarande vit och fluffig innan spår av människor, djur och bilar gjort den grå och slaskig. Detta är lycka. Ha, vi fick visst det snö i vinter!

6 comments:

  1. Härligt! här uppe i Blekinge får vi ingen snö, men väl en riktigt härlig vinterdag med strax under nollan och gnistrande blå himmel :)

    ReplyDelete
  2. Mysigt! Här i Uppsala ligger snön vit på taken - får se hur länge till...

    ReplyDelete
  3. AH vad mysigt! Men kallt... Här nere far vi nog vänta ett tag till, men ibland sa kommer det ju lite snö.

    Ha en jättebra helg!

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  4. Ja, visst är det härligt med årstider och första snön eller första varma sommardagen!

    ReplyDelete
  5. Japp jag älskar skräckisar jag med! Jag har länge velat se barnhemmet, bara titeln ger mig lite kalla kårar. Ska definitivt kolla in filmerna du nämnde, tack! Jag tyckte att House var okej,inte mycket mer, lite rörig story,
    men bra ruggig musik och filmen var inte så himla förutsägbar heller vilket är ett plus i kanten.

    ReplyDelete
  6. Varför är du lycklig över detta! Ja, det är fint när man är inne och jag medger att det är roligare än gråtrist regn men jag är och kommer alltid vara sommartjejen.

    Kram Mia

    PS. Hur går det med reseinlägget? *längtar*

    ReplyDelete