Wednesday, November 19, 2008

Huset som Rut glömde


Snart är det premiär på Huset som Rut glömde som min teatergrupp, teater reliis, sätter upp. Så här står det om oss i våra flyers för höstens spelningar:

"Ensemblen som i höstas satte upp Psykos 4:48 av Sarah Kane, ger sig nu i kast med Huset som Rut glömde, en underbart underlig semikomedi skriven av Eva Brise.

Föreställningen behandlar teman såsom yttre krav, självbild, kärlek och våld. Fyra kvinnor, som tappat fotfästet och försöker finna det igen, möts på en obestämd plats, ingen av dem vet var de egentligen är".

Föreställningen är riktad till män och kvinnor från ca 15 år och uppåt.
Speldagar: 3/12, 5/12, 7/12, 10/12,12/12, 14/12
Tid: 19.00
Plats: Malmö Amatörforum, scen 2

3 comments:

  1. Tänker ni turnera med för oss som inte kan ta oss till Malmö? Det tycker jag! Om du vill kan jag agera manager här i Örebro och försöka få in er på Stira Teatern kanske..:)

    Ja gör en reseguide du med! Vet du jag var så nära att "utmana" dig att göra en men så kom jag på att det var inte länge sen jag faktiskt utmanade dig och jag ville liksom inte vara den jobbiga personen som bara slängde iväg utmaningar hela tiden. :) Men jag är supernyfiken på dina äventyr.

    Var jag hamnar näst. Nu ska jag plugga klart. Försöka vara mogen och vuxen. Sen blir det var magistern eller jobb tar mig. Jag är öppen för det mesta bara jag får göra det jag älskar.
    Men resa kommer jag alltid älska och vill självklart fortsätta med det. Nu mer kanske med en bas någonstans, nu har jag ju faktiskt flyttat runt. Själv är jag nyfiken på Japan som jag nämnde men även Australien. Sådana jättar jag ännu inte upplevt. Sen finns det ju flera europeiska storstäder jag drömmer om. Men, all in good time hey..:)

    Nu ska jag laga lax! Mår du bättre?
    Kram Mia

    ReplyDelete
  2. Ah det är faktiskt skrivet med kärlek i rösten. Pappa är pappa liksom. Alltid. Och tyvärr är jag rätt lik honom när det gäller bilkörning. :)

    Kram Mia

    ReplyDelete
  3. Jag har heller aldrig tur vid tävlingar, det är därför jag är med i så många bloggtävlingar, ännsålänge inte vunnit nåt. Men det är bara att kämpa på ;)

    ReplyDelete