Sunday, October 19, 2008

Två blöta utflykter och massor av pannkakor senare

Hungriga skogsmullar
Kojbygge på hög nivå
En väldigt populär ekorre i trä
Driving home

Helgen avklarad och jag är nog ganska slut fast glad och nöjd. Föräldrarna är tillbaka och allt är frid och fröjd. Idag har vi haft en mysig dag på badhuset och eftersom tredje systerdottern och hennes föräldrar, det vill säga min andra syster och svåger var med kunde vi dessutom skiftas om att hålla ett öga på barnen och därmed simma ett par längder var. Jag körde förvisso bara tjugo längder men var ganska nöjd ändå med tanke på hur länge sen det var jag simmade.

Igår packade vi picknick med mackor, kakor och varm choklad och körde till skogen. Vi hann precis fika innan regnet kom men under löven var vi skyddade och lekte bra tots vädret. Vi byggde koja, gick hinderbana och klafsade i lera. Jag tror nog att jag kan tänka mig lite ungar i framtiden ändå.

4 comments:

  1. Dina kommentarer är alltid bäst - snälla, intressanta, smarta och roliga. Sånt gillar jag! :)
    Fy för människor som tittar in o skriver: "snyggt. Pelle" - o bara visar att de inte läst nåt o endast hoppas man ska besöka dem så de får upp besökarantalet. Det är inte därför jag började blogga!

    Kommer du till Tobbes kalas förresten? Det vore så roligt o träffas live!

    Många kramar
    Mia

    ReplyDelete
  2. Du har helt rätt. Det är framförallt ett dilemma för oss på landet där det verkligen är det valet man ställs framför. Och jag överdriver inte när jag säger att det är ett nästan laddat ämne hemma, de som bor kvar ser nästan oss som lämnat som lite snoffsiga, som vi tror vi är lite bättre liksom.
    Precis som du säger så handlar det inte om att vara bättre eller sämre eller att kunna skryta om vad man gjort etc, utan att vad man än väljer så är det något man själv valt.
    Jag kommer nog aldrig bo i min lilla hemstad igen men det är mer pga att det inte finns jobb där för mig och inte pga av stl eller att det är min barndomsstad. Annars tänker jag precis som du att efter äventyr så återvänder man, i mitt fall ser jag "återvändandet" som tillbaka till Sverige. :) O det är helt okej. Då har man testat och upplevt något annat.
    Men jag tycker verkligen att man ska ut, man behöver inte paddla i Thailand eller jobba i Paris men gör något annat än det du alltid gjort. Testa något nytt, se vad du går för och vidga vyerna lite. Det gör en självständig och ödmjuk och sen varför inte, återvänd och använd vad du lärt dig hemma.
    När jag ser hur rasismen lever och frodas hemma blir jag livrädd men så är det också för att majoriteten av dem aldrig sett något annat än de fyra hörn de alltid omgett sig med och det tror jag verkligen inte är nyttigt.

    När åker du förresten till Paris? Denna veckan? Du måste ju försöka blogga- för min skull! :)

    Kram Mia

    ReplyDelete
  3. Halla dar! Later som om du haft en jattemysig helg med de sota tjejerna :)

    Och om du har Flyga Drake vid sangen sa har du verkligen nat att se fram emot. Du kanske far lite tid over vid jul? En bra bok pa soffan och lite choklad! :)

    Jag hoppas verligen att ni far en jattebra helg i Paris. Om ni gar till La Porte Jaune sa maste du ju bara hora av dig sen sa att jag vet om den ar sa bra som jag hoppas. Vadret ar fortfarande bra och varmt!

    ha en bra mandagskvall!

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  4. Jag igen :) Ville bara saga att pa torsdag ska det bli fint vader, men lite kallt ca 15 grader. Tankte att ni kanske kommit hit da?

    Krm Lisa, Meteo France ;)

    ReplyDelete