Wednesday, October 29, 2008

Kanske inte blir någon examen till våren

Jag blir tokig, i allt mitterminskaos av tentor, beslutsfattande av c-uppsatsämne, och frenetiskt informationssökande har jag glömt att söka inför nästa termin! Man kan ju faktiskt tycka att går man en utbildning och har närvarat vid de nio första terminerna, så varför i hela världen skulle man inte vilja fullfölja med den tionde och sista terminen? Nej, då ska man behöva söka till den och jag har missat antagningsdatum, dessutom ska jag inom två veckor ha bestämt ämne för min examensuppsats. Jag har ju nätt och jämnt kommit igång med den här terminens c-uppsats...suck, ibland avskyr jag verkligen skolan, blä för akademiskt krångel!

4 comments:

  1. Och gud mitt liv och kniv, vad fan är detta? Helt jävla sjukt ju! Det får de ju fan ordna! Kram på dig, ses på fredag. Kris

    ReplyDelete
  2. Äsch, det ordnar sig. De svenska lärosätena får ju bra betalt för att du ska studera där, så kolla med någon som arbetar på högskolan så vet de säkert vem du ska prata med. De har inte råd att vara utan studenter som vill plugga.

    ReplyDelete
  3. Eftersom jag själv jobbar inom skolans värld vet jag att än om ansökningen gått ut är det bara att prata med dem så ordnar det sig!! Var inte orolig! Kram

    ReplyDelete
  4. Vad tänker du välja för C-uppsats ämne? Jag har verkligen inte den blekaste, ska ju välja franska C, inte förrän nästa år men ändå... Nyfiken på hur du resonerar, tänker du på vad som kan gynna framtida karriär eller på nåt som verkar brett eller går du endast på vad som intresserar dig?

    Inlägget ovan var underbart! Fick en skön paus i hemtenta-slitet (dålig svenska!). En sida plus sammanfattning kvar nu. Jag går inte o lägger mig förrän det här är över!

    Je t'embrasse
    M

    ReplyDelete