Wednesday, October 29, 2008

Inte redo för vardagen än

Efter helgens sagolika flanerande i en vacker storstad känns det idag lite tufft att vara hemma igen. Jag ska alldeles snart svara på alla komentarer jag har fått under tiden jag har varit i Paris, jag lovar. Jag har inte haft tillgång till datorn så jag har bara precis kunnat blogga från mobilen. Men nu är jag tillbaka i vardagen och verkligheten, helt okej den också när man väl kommer in i den igen men just nu vill jag inget hellre än att sitta med min käraste på ett kafé och äta frukost i form av kaffe och croissanter någonstans i Paris...

Det har varit en fantastisk helg på många sätt och vis. Solen har kikat fram emellanåt från en ganska hög och klar hösthimmel, och det har aldrig varit kallare än att en höstjacka inte räckt. Vi har hunnit med att se nästan allt jag ville visa och lite till och ändå haft tid att sitta ner och ta det lugnt, äta gott och bara njuta av staden, varandra och tiden som är nu. Vi passade på att umgås med en av mina nära vänner och hennes kille och jag fick se både deras nya lya och min väninnas växande mage...jag har lovat att komma tillbaka i februari och träffa den nytillkomne då också.

2 comments:

  1. Så nu är du hemma igen. Usch, hatar den där antiklimaxen som alltid kommer.
    Vad var bäst med resan?
    När bodde du i Paris förresten? Vet inget om den tiden..Nyfiken?

    ReplyDelete
  2. Din kommentar var ju dagens bästa fast jag blev ju helt ynklig efter jag läst det.

    Du har haft ett sånt där bohemiskt romantiskt galet liv i Paris som man liksom SKA ha. Det lät helt underbar när du beskrev det.

    För att inte tala om romantiken i Louvrens innerträdgård! Försöker du knäcka mig denna regniga onsdag! :) Får ju helt enkelt sätta mig framför Grey's eller nåt så jag får en dos romance jag med.

    Kram M

    ReplyDelete