Friday, October 24, 2008

Första dagen i Paris


Åh vad jag har saknat Jardin du Luxembourg. Vi har tagit en lång promenad från hotellet som ligger i första arrondissementet, precis vid Louvren, över Pont des arts innan vi stannade och åt frukost på ett litet kafé i St Germain. Sen avancerade vi upp mot Luxembourg och lyckades köpa ett par stövlar till mig på vägen. Efter att ha tittat på en fotoutställning om den globala uppvärmningen strosade vi ner förbi place St Michel och Notre Dame för att till slut hamna på ett brasserie i närheten av les Halles där vi nu intagit entrecote och laxsallad.

2 comments:

  1. Njut nu riktigt när ni är där! jag blir också sugen på att åka till Paris!! Någon dag...

    ReplyDelete
  2. Jag vill också! Lova att du och jag åker någon gång min vän. Kramar
    /Kristina

    ReplyDelete