Sunday, August 31, 2008

Var dag har sin charm

Sista dagen på semstern tillika sommarens sista dag. Japp, den är här, vare sig man vill det eller ej. Solen strålar från en klarblå himmel men trots detta känns det att det är höst i luften. Som kontrast till förra helgens slappande i skärgårdsoutfit går tankarna till tjocka strumpbyxor, stövlar, halsdukar och stickade mössor. Jag sörjer förvisso sommarens ände en liten smula idag men jag lovar att jag inte kommer att tillåta mig vara ledsen mer än en dag. Imorgon är hösten här med skolstart, ansvar och måsten men även det har ju sin charm och det ska bli ganska mysigt att sparka höstlöv soliga dagar i frisk hösthögluft, att svepa in sig i en filt med en kopp the på en av sensommarens sista uteserveringar och att tända läslampan i biblioteket över pluggböckerna. Det ska bli härligt att få igång vardagen och hjärnan efter en lång sommar av paradisliknande tillvaro. Var säsong har sin charm att insupa, så tag ett djupt andetag och tillåt den ljuvliga hösten att sugas ner i dina lungor. Vardag har sin charm.

1 comment:

  1. Jajaja! Dig har jag hort mycket om. Bara gott forstas! :)

    Aktiv o aktiv, hellre kvalitet over kvanitet sager jag...

    Hoppas du har en harlig helg!
    Kram Mia

    ReplyDelete