Thursday, April 10, 2008

Vårfjantig eufori..

Jag missade den. Den enorma blodröda kvällsapelsinsolen som gjorde mig glad. Åh, de där ögonblicken som infinner sig så sällan men som man vet: Ögonblick att dö för. Den AS Romafärgade solen hade varit ett fint inlägg i min blogg en kväll som denna när Roma har det tufft mot Manchester U. Men det spelar knappast någon roll nu när jag med lätta vårsteg skuttar fram i den ljusa scillafärgade kvällen och känner mig lycklig.

Det kanske är få stunder man förunnas känna ovillkorlig glädje men jag tror på dem och jag tror på skapandet av dem. Som tågvärden som varje morgon lyser upp vagnen med sin soliga spontanitet. Den leende avstigande folkmassan är just vacker. Doften av regngräs likaså eller känslan att få ligga kvar under täcket och äta vaniljglass med hemmagjord chokladsås.

Är du lika glad som jag? Det här är det fetaste... Lycka är mina vackra systerdöttrars mjuka kinder, att få ett negativt provsvar från en läkarundersökning och vetskapen om att jag denna sommar kommer att få känna en ny doft. Doften av din solindränkta hud.

9 april 20:06

1 comment:

  1. Du har numera minst en läsare, kära fröken Gräddnos!!

    ReplyDelete